Lotnisko w Perth znajduje się 12 km od centrum miasta. Pod względem obsługi pasażerów jest to czwarty port lotniczy w Australii. Jego początek związany jest z historią II wojny światowej, kiedy teren golfowy wokół Perth przekształcono na bazę lotniczą RAAF. W 1944 zezwolono na korzystanie z lotniska Guildford Aerodrome w celach komercyjnych. W 1952 r. zmieniono nazwę Guildford na obecną: Perth Airport.
Aktualnie lotnisko posiada 4 terminale:
• Terminal 1 (T1) – obsługa wszystkich lotów międzynarodowych,
• Terminal 2 (T2) – loty krajowe liniami: Alliance Airlines, Tigerair oraz loty regionalne linią: Virgin Australia,
• Terminal 3 (T3) – loty krajowe linią Virgin Australia oraz regionalne Qantas,
• Terminal 4 (T4) – loty krajowe liniami: Qantas oraz Jetstar.
W 2012 r. z jego usług skorzystało ponad 13 mln pasażerów.
W pobliżu portu zlokalizowane są hotele, m.in. Hotel Comfort Inn Bel Eyre Perth oraz Country Comfort Inter City Hotel Perth.
Perth Airport
2 George Wiencke Drive, Perth Airport WA 6105
Autobus
Autobusy komunikacji miejskiej zatrzymują się na terminalach T3 i T4. Lotnisko zapewnia bezpłatny transport autobusowy między terminalami. Autobus nr 37 łączy Terminal 3 i 4 z Kings Park w Perth przejeżdżając przez Esplanade Bus Port, Victoria Park oraz centrum handlowe Belmont Forum. Podróż zajmuje średnio 55 min. Szczegółowe informacje dotyczące rozkładu jazdy dostępne są pod nr tel.: +61 8 9428 1900.
Postój taksówek znajduje się tuż przy wyjściu z Terminalu 1 oraz 2. Ze względu na bliską lokalizację: dla Terminali 3 i 4 miejsce postoju taksówek jest wspólne.
Cennik:
Odjazd z Terminali T1 i T2:
Odjazd z Terminali T3 i T4:
Lotnisko znajduje się w odległości 12 km za zachód od centrum Perth. Najłatwiej dojechać do miasta wybierając drogę nr 4 (Tonkin Hwy), a następnie drogę nr 51 (Guildford Rd) prowadzącą do centrum miasta.
Współrzędne do systemów nawigacji samochodowych GPS:
Na terenie lotniska obowiązują 4 kategorie parkingów: oprócz krótko- i długoterminowych, tzn. „Fast track” oraz „Park&wait”, który jest dostępny dla pasażerów Terminalu 3 i 4. Na każdym parkingu znajdują się wydzielone miejsca dla osób niepełnosprawnych, dając w sumie liczbę 138 miejsc.
Parking krótkoterminowy:
CENNIK:
0-15 min: bezpłatnie
15-30 min: 5$
30 min – 1h: 8$
1-2h: 12$
Kolejne godziny: 2$/h
Maksymalna opłata za 24h: 40$
1-2 doby: 78$
2-3 doby: 108$
Kolejne doby: 30$
Parking długoterminowy:
Na terenie lotniska utworzonych zostało ponad 15100 długoterminowych miejsc parkingowych, w tym: 4400 dla T1, 4400 dla T2 oraz 6300 dla T3 i T4. Lotnisko zapewnia bezpłatny transport z parkingu długoterminowego do terminali. Autobusy kursują co 10 min. przez 24h/dobę.
CENNIK:
1 doba: 20$
2 doby: 40$
3 dobry: 60$
Każda kolejna doba: 11$
Fast track
Jest to parking przeznaczony dla klientów odbywających podróże biznesowe.
CENNIK
0-2h: 15$
2-24h: 50$
1-2 doby: 100$
2-3 doby: 125$
Każda kolejna doba: 30$
Informacja – punkty informacji lotniskowej znajdują się na terminalach: T1, T2 oraz T3. Informacji udzielają również wolontariusze, tzw. „Złote Marynarki” („Gold Coats”), których można spotkać na T1, T2 oraz T3.
Zakupy – sklepy wolnocłowe znajdują się na 1 i 2 piętrze T1. Na pozostałych terminalach dostępna jest bogata oferta sklepów z pamiątkami, sklepów odzieżowych, spożywczych oraz kiosków.
Wynajem samochodów – istnieje możliwość wynajmu samochodów, punkty obsługi klientów znajdują się po prawej stronie wejścia do Terminalu 1 oraz Terminalu 3, a także na parterze w hali przylotów Terminalu 1 i Terminalu 3. Z lotniskiem współpracują agencje: Avis, Budbet, Europcar, Hertz, Redspot, Thifty.
Gastronomia – na Terminalu 1 w hali przylotów mamy do dyspozycji Mattress Blue Bar oraz kilka restauracji, a także kawiarnię w strefie ogólnodostępnej w hali odlotów.
Niepełnosprawni – lotnisko jest dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Przed wylotem należy skontaktować się z personelem lotniska dzwoniąc pod nr +61 (08) 9426 9200.
Finanse – na T1 w hali odlotów i przylotów oraz T3 w hali przylotów znajduje się punkt wymiany walut. Bankomaty zostały ulokowane w wielu miejscach T1, T2 i T4.
Bagaż – krótkoterminowa przechowalnia bagażu (okres do 1 miesiąca) znajduje się przy parkingu na wprost T1 oraz w pobliżu T3 i T4. Szczegółowe informacje można uzyskać pisząc na adres: perth@baggagestorage.com.au.
Internet – dostęp do sieci WiFi jest możliwy na T1 w hali odlotów, T3 na parterze w hali przylotów, na 1 piętrze hali odlotów oraz na obszarze całego T2. Na wszystkich terminalach istnieje możliwość skorzystania ze stanowisk komputerowych, które są także połączone z Internetem.
Zdrowie – punkty pierwszej pomocy znajdują się na każdym terminalu. W razie pomocy należy dzwonić pod nr tel. +61 8 9478 8572 lub +61 8 9478 8573.
Poczta – punkt pocztowy znajduje się na zewnątrz T1 i T4.
Inne – przy każdej toalecie znajdują się przewijaki dla niemowląt.
Perth Airport
2 George Wiencke Drive, Perth Airport WA 6105
Telefon:
+61 8 9478 8888