Przewoźnik wymaga podzielenia opłaty za usługi na dwa osobne kroki. W pierwszym kroku zapłacisz za bilet. W drugim kroku dokonasz opłaty serwisowej i zapłacisz za pozostałe usługi (np. za wykupione ubezpieczenie). Do poszczególnych kroków przejdziesz w momencie wyboru metody płatności.
Jeśli tania linia lotnicza, np. Ryanair wymaga weryfikacji Twojej rezerwacji, dostaniesz od nas lub od linii e-mail z odpowiednią informacją i linkiem do formularza weryfikacji.
Jest to standardowa praktyka, a Twój bilet jest nadal ważny. Jeśli jednak nie zweryfikujesz rezerwacji, zarządzanie nią nie będzie możliwe. Dodatkowo nie przejdziesz odprawy online i zapłacisz za nią na lotnisku (ok. 55 euro za osobę za lot).
Poniższy opis odnosi się do przyspieszonej weryfikacji (rezerwacja zostaje zweryfikowana od razu) z opłatą w wysokości 0,59 £/€. Istnieje także opcja weryfikacji standardowej, jednak w tym przypadku proces potrwa dłużej (około tygodnia).
Zanim rozpoczniesz weryfikację rezerwacji, przygotuj:
Formularz weryfikacyjny linii może mieć kilka kroków! Po kliknięciu w link i przeniesieniu się na jej stronę, po prostu postępuj zgodnie z instrukcjami. Podaj wymagane dane i wyraź konieczne zgody. Linie mogą również poprosić Cię o skan lub zdjęcie dokumentu użytego do rezerwacji, a także o zrobienie zdjęcia twarzy.
Więcej dowiesz się z poradnika: Weryfikacja rezerwacji przez linię lotniczą.
Jeśli Twój lot został odwołany przez linię lotniczą, to w zamian przysługuje Ci wybór nowego terminu lotu albo zwrot za bilet. Decyzja o formie zwrotu (możesz otrzymać np. voucher, punkty do wykorzystania lub pieniądze) należy do linii lotniczej.
Sposób postępowania zależy od tego, kto obsługuje Twoją rezerwację i kto się z Tobą kontaktuje: eSky czy bezpośrednio linia lotnicza (dowiedz się więcej o rezerwacjach eSky obsługiwanych przez linie). Informację na temat tego, kto obsługuje Twoją rezerwację, znajdziesz w przesłanym przez nas e-mailu z biletem lotniczym. Gdy jest w nim zawarta treść: „Aktualne informacje dotyczące Twojej rezerwacji możesz sprawdzić tutaj” - Twoją rezerwację obsługuję eSky. Jeśli w otrzymanej wiadomości przeczytasz: „Aktualne informacje rozkładowe znajdziesz na stronie linii lotniczej” - Twoją rezerwację obsługuje bezpośrednio linia lotnicza.
Pamiętaj: Niektóre tanie linie, w przeciwieństwie do linii rejsowych (jak LOT czy Lufthansa) nie utrzymują bezpośrednich kontaktów z innymi partnerami, np. wyszukiwarkami lotów czy serwisami sprzedaży usług turystycznych takimi jak eSky w sprawie obsługi ich użytkowników. Dlatego część osób rezerwujących w eSky bilety tanich linii jest obsługiwana bezpośrednio przez przewoźników.
Kontaktuje się ze mną eSky
Jeśli informacja o odwołaniu lotu została przesłana na Twój adres e-mail przez eSky, to procedura zwrotu będzie wyglądała następująco:
Zarządzaj swoją rezerwacją w Twoim koncie.
Kontaktuje się ze mną linia lotnicza
Jeśli informacja o odwołaniu lotu została przesłana na Twój adres e-mail bezpośrednio przez linię lotniczą, to procedura zmiany terminu podróży lub zwrotu środków wynika wyłącznie z wytycznych linii. W takim przypadku otrzymasz wszystkie informacje bezpośrednio od linii, w tym informacje o kolejnych krokach, listę dostępnych opcji zwrotu, a także powiadomienia o statusie sprawy. Aby uzyskać zwrot, postępuj zgodnie z przesyłanymi informacjami i kontaktuj się w tej sprawie bezpośrednio z linią lotniczą, np. poprzez e-maile lub telefonicznie.
Pamiętaj: Zwrot środków za niewykorzystany bilet obejmuje koszt biletu i opłat lotniskowych. Inne usługi eSky zakupione wraz z biletem mogą nie podlegać zwrotowi.
Czekasz na zwrot za niewykorzystany bilet? Spokojnie, jeśli linia lotnicza zgodziła się na takie rozwiązanie, na pewno otrzymasz przyznane środki. Czas oczekiwania zależy wyłącznie od decyzji linii i może potrwać od 3 dni do 3 miesięcy. Poniżej znajdziesz informacje o tym, kto będzie się z Tobą kontaktował w sprawie zwrotu środków (dowiedz się więcej o rezerwacjach eSky obsługiwanych przez linie).
W przypadku, gdy Twoja rezerwacja jest obsługiwana przez eSky (wiesz o tym, gdy w przesłanym przez nas e-mailu z biletem jest zawarta treść: „Aktualne informacje dotyczące Twojej rezerwacji możesz sprawdzić tutaj”) prześlemy Ci informację o odwołaniu lotu i jak najszybciej rozpoczniemy działania, by w Twoim imieniu uzyskać od linii zwrot za bilet. Uzyskamy informację o oferowanych przez linię formach zwrotu i poprowadzimy dalej sprawę aż do jej zakończenia. O wszystkim będziemy Cię informować na bieżąco.
W przypadku, gdy Twoja rezerwacja jest obsługiwana bezpośrednio przez linię (wiesz o tym, gdy w przesłanym przez nas e-mailu z biletem jest zawarta treść: „Aktualne informacje rozkładowe znajdziesz na stronie linii lotniczej”) wszystkie informacje o zwrocie środków, dostępnych formach zwrotu i terminach otrzymasz od linii na e-mail podany w trakcie rezerwacji. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jaki jest aktualny status Twojego zgłoszenia i kiedy otrzymasz środki, skontaktuj się bezpośrednio z linią przez e-mail lub telefonicznie.
Pamiętaj: Zwrot w przypadku wyboru vouchera lub punktów do wykorzystania na zakup biletów lotniczych jest znacznie szybszy niż w przypadku wybrania przelewu pieniędzy na konto lub kartę. Dostępność opcji zwrotu zależy od linii lotniczej, której bilet posiadasz.
Listę dokumentów niezbędnych w trakcie podróży znajdziesz w Twoim koncie. Po zalogowaniu się wejdź w szczegóły rezerwacji i sprawdź moduł „Wymagane dokumenty”. Najszybszy dostęp do swojego konta zyskasz, dzięki zainstalowaniu aplikacji eSky.
W krajach UE i niektórych krajach nienależących do wspólnoty do przekroczenia granicy wystarczy jedynie dowód osobisty. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak to wygląda w poszczególnych krajach, sprawdź przygotowaną przez nas stronę.
Za pomocą Twojego konta możesz w szybki i łatwy sposób zarządzać swoimi rezerwacjami. Co to oznacza?
W Twoim koncie:
Przeczytaj artykuł, żeby poznać więcej opcji Twojego konta.
Twoje konto możesz założyć w kilka chwil, na naszej stronie lub za pomocą aplikacji eSky. Jeśli jeszcze nie masz aplikacji, pobierz ją, by mieć dostęp do swoich rezerwacji w każdej chwili.
Możesz to zrobić na trzy sposoby:
Jeżeli potrzebujesz pomocy w trakcie podróży, zadzwoń na infolinię. Numer telefonu: +48 32 728 30 00.
Infolinia jest czynna
Od poniedziałku do piątku w godz.: 6:00-22:00
W weekendy i święta w godz.: 09:00-17:00
Jeżeli nie jesteś w podróży, a chcesz skontaktować się w sprawie rezerwacji, zaloguj się do Twojego konta. Dzięki temu możesz zarządzać rezerwacją oraz znaleźć wszystkie niezbędne informacje.
Jeżeli jeszcze nie posiadasz konta, załóż je i zaimportuj rezerwację. Aby to zrobić, wpisz numer rezerwacji we wskazane pole i kliknij „Dodaj rezerwację”.
Pamiętaj: Zaimportowanie rezerwacji do Twojego konta działa tylko w przypadku rezerwacji dokonanych na ten sam adres e-mail, na który zostało założone Twoje konto.
Natychmiastowy dostęp do wszystkich funkcji uzyskasz, instalując aplikację mobilną eSky.
Jeżeli nie jesteś w podróży, a chcesz skontaktować się w innej sprawie, użyj formularza kontaktowego.
Miejsce, w którym znajdziesz karty lub potwierdzenie jest zależne od tego, czy kontaktuje się z Tobą eSky, czy bezpośrednio linia lotnicza (dowiedz się więcej o rezerwacjach eSky obsługiwanych przez linie). Odpowiednią informację znajdziesz w otrzymanym od nas e-mailu z biletem lotniczym.
Gdy jest w nim zawarta treść: „Aktualne informacje dotyczące Twojej rezerwacji możesz sprawdzić tutaj” - Twoją rezerwację obsługuje eSky. Jeżeli Twoją rezerwację obsługuje bezpośrednio linia lotnicza, w otrzymanej wiadomości przeczytasz: „Aktualne informacje rozkładowe znajdziesz na stronie linii lotniczej”.
Pamiętaj: Tanie linie lotnicze, w przeciwieństwie do linii rejsowych (jak LOT czy Lufthansa) nie utrzymują bezpośrednich kontaktów z innymi partnerami, np. wyszukiwarkami lotów czy serwisami sprzedaży usług turystycznych takimi jak eSky w sprawie obsługi ich użytkowników. Dlatego część osób rezerwujących w eSky bilety tanich linii jest obsługiwana bezpośrednio przez przewoźników.
Karty pokładowe lub potwierdzenie wysyłamy na Twój adres e-mail podany w trakcie rezerwowania biletu oraz udostępniamy w Twoim koncie eSky od 24 do 8 godzin przed planowaną godziną lotu. Jeśli nie masz konta, załóż je i zaimportuj rezerwację. Aby to zrobić, wpisz numer rezerwacji we wskazane pole i kliknij „Dodaj rezerwację”.
Pamiętaj: Zaimportowanie rezerwacji do Twojego konta działa tylko w przypadku rezerwacji dokonanych na ten sam adres e-mail, na który zostało założone Twoje konto. Aby uzyskać natychmiastowy dostęp do zarządzania swoimi rezerwacjami, zainstaluj aplikację mobilną eSky.
Jeśli Twoja podróż składa się z kilku lotów, karty lub potwierdzenia będą osobno udostępniane w Twoim koncie eSky i wysyłane w osobnych e-mailach: od 24 do 8 godzin przed rozpoczęciem każdego z nich.
Przykład 1
Lecisz:Karty pokładowe lub potwierdzenia otrzymasz:
Przykład 2
Lecisz:Karty pokładowe lub potwierdzenia otrzymasz:
Jeżeli do Twojego lotu zostało mniej niż 8 godzin, a nie masz jeszcze wiadomości e-mail z kartami pokładowymi lub potwierdzeniem odprawy, sprawdź Twoje konto eSky lub zajrzyj do folderu SPAM i upewnij się, jaki e-mail został podany podczas dokonywania rezerwacji. Możliwe, że karty dotarły na inną posiadaną przez Ciebie skrzynkę.
Pamiętaj: W przypadku lotów, które wymagają podania dodatkowych danych w formularzu odprawy, karty pokładowe lub potwierdzenia wysyłane są pod warunkiem uzupełnienia wymaganych informacji. Jeżeli rezerwacja obejmuje kilku pasażerów, upewnij się, że dane zostały podane dla każdego z nich.
W przypadku, gdy przeprowadzasz odprawę online samodzielnie na stronie linii lotniczej, karty pokładowe pobierzesz po odprawieniu się, zgodnie z informacjami przekazanymi przez linię.
Aby mieć pewność wejścia na pokład samolotu, pobierz i wydrukuj każdą przesłaną przez eSky lub pobraną z Twojego konta kartę pokładową albo potwierdzenie odprawy. Możesz również pobrać je i zapisać na urządzeniu mobilnym, które będziesz mieć przy sobie (smartfonie lub tablecie).
Odprawa umożliwia przygotowanie kart pokładowych, które uprawniają do wejścia na pokład samolotu. W przypadku tanich linii lotniczych (np. Ryanair, Wizz Air, easyJet) jest ona obowiązkowa, a brak kart pokładowych (wydrukowanych bądź zapisanych na urządzeniu mobilnym) powoduje naliczenie opłaty na lotnisku lub odmowę wejścia na pokład samolotu.
Procedura odprawy różni się w poszczególnych liniach lotniczych i zależy od tego, czy kontaktuje się z Tobą eSky, czy bezpośrednio linia (dowiedz się więcej o rezerwacjach eSky obsługiwanych przez linie). Odpowiednią informację znajdziesz w otrzymanym od nas e-mailu z biletem lotniczym.
Gdy jest w nim zawarta treść: „Aktualne informacje dotyczące Twojej rezerwacji możesz sprawdzić tutaj” - Twoją rezerwację obsługuje eSky. Jeśli w otrzymanej wiadomości przeczytasz: „Aktualne informacje rozkładowe znajdziesz na stronie linii lotniczej” - Twoją rezerwację obsługuje bezpośrednio linia lotnicza.
Pamiętaj: Tanie linie, w przeciwieństwie do linii rejsowych (jak LOT czy Lufthansa) nie utrzymują bezpośrednich kontaktów z innymi partnerami, np. wyszukiwarkami lotów czy serwisami sprzedaży usług turystycznych takimi jak eSky w sprawie obsługi ich użytkowników. Dlatego część osób rezerwujących w eSky bilety tanich linii jest obsługiwana bezpośrednio przez przewoźników.
Odprawę przeprowadzimy w Twoim imieniu. Aby było to możliwe, potrzebne nam będą dane Twoje i osób, które z Tobą podróżują.
Pamiętaj: Jeśli Twoja podróż składa się z kilku lotów, karty lub potwierdzenia będą udostępniane osobno w Twoim koncie eSky i wysyłane w osobnych e-mailach: od 24 do 8 godzin przed rozpoczęciem każdego z nich.
Wszystkie szczegółowe informacje o odprawie online otrzymasz od linii lotniczej. Odprawę należy przeprowadzić na stronie linii, korzystając z adresu e-mail podanego w trakcie rezerwacji w eSky.
Podczas podawania danych pasażerów w formularzu odprawy lub samodzielnego dokonywania odprawy online wystąpił błąd? Jak najszybciej daj nam znać za pomocą formularza kontaktowego.
Sprawdzimy, co się stało i zaproponujemy inne opcje odprawy, tak by Twoja podróż przebiegła w spokojnej atmosferze.
Miejsce i sposób podania danych zależy od tego, czy kontaktuje się z Tobą bezpośrednio linia lotnicza, czy eSky (dowiedz się więcej o rezerwacjach eSky obsługiwanych przez linie). Odpowiednią informację znajdziesz przesłanym przez nas e-mailu z biletem lotniczym, zatytułowanym: „Twój bilet elektroniczny”. Gdy jest w nim zawarta treść: „Aktualne informacje dotyczące Twojej rezerwacji możesz sprawdzić tutaj” - Twoją rezerwację obsługuję eSky. Jeżeli Twoją rezerwację obsługuje bezpośrednio linia lotnicza, w otrzymanej wiadomości przeczytasz: „Aktualne informacje rozkładowe znajdziesz na stronie linii lotniczej”.
Pamiętaj: Tanie linie, w przeciwieństwie do linii rejsowych (jak LOT czy Lufthansa) nie utrzymują bezpośrednich kontaktów z innymi partnerami, np. wyszukiwarkami lotów czy serwisami sprzedaży usług turystycznych takimi jak eSky w sprawie obsługi ich użytkowników. Dlatego osoby rezerwujące w eSky bilety tanich linii są obsługiwane bezpośrednio przez przewoźników.
Link do formularza odprawy znajdziesz w dwóch miejscach:
W przypadku, gdy do 7 dni przed wylotem nie otrzymamy od Ciebie wymaganych danych, prześlemy Ci e-mailowe przypomnienie wraz z linkiem do formularza.
Informacje na temat odprawy online otrzymasz bezpośrednio od linii lotniczej na swój adres e-mail. Odprawę przeprowadzisz samodzielnie na stronie linii, podając wymagane dane.
W eSky bagaż rejestrowany można zakupić w trakcie rezerwacji biletu lub dokupić go po jej dokonaniu, jednak nie później niż 48 godzin przed wylotem.
Jeśli chcesz dokupić bagaż, przejdź do zakładki „Moje rezerwacje” w Twoim koncie eSky. W przypadku, gdy nie masz konta, załóż je i zaimportuj rezerwację. Aby to zrobić, wpisz numer rezerwacji we wskazane pole i kliknij „Dodaj rezerwację”.
Pamiętaj: Zaimportowanie rezerwacji do Twojego konta działa tylko w przypadku rezerwacji dokonanych na ten sam adres e-mail, na który zostało założone Twoje konto.
Warto korzystać z aplikacji mobilnej eSky, która umożliwi Ci natychmiastowy dostęp do rezerwacji. Możesz również dokupić bagaż, korzystając z formularza kontaktowego.
Przykładowe warunki:
Ryanair (cena za odcinek lotu/osobę):
Wizz Air (cena za odcinek lotu/osobę):
Informacje o warunkach w pozostałych liniach lotniczych znajdziesz tutaj.
* Ceny są ustalane przez linie lotnicze i mogą się zmieniać. Podane kwoty mają charakter orientacyjny.
Co można zabrać ze sobą na pokład samolotu, a co do bagażu rejestrowanego sprawdzisz w naszym artykule.
Linie lotnicze rozróżniają zazwyczaj trzy rodzaje bagaży — przedmiot osobisty, bagaż podręczny (kabinowy) oraz bagaż rejestrowany (nadawany do luku samolotu).
Jeśli chcesz sprawdzić, jaki bagaż możesz zabrać ze sobą w podróż lub dokupić bagaż rejestrowany, przejdź do zakładki „Moje rezerwacje” w Twoim koncie eSky. Nie masz konta? Załóż je i zaimportuj swoją rezerwację. Aby to zrobić, wpisz numer rezerwacji we wskazane pole i kliknij „Dodaj rezerwację”.
Pamiętaj: Zaimportowanie rezerwacji do Twojego konta działa tylko w przypadku rezerwacji dokonanych na ten sam adres e-mail, na który zostało założone Twoje konto.
Warto korzystać z aplikacji mobilnej eSky, dzięki której uzyskasz natychmiastowy dostęp do swoich rezerwacji.
Wykupienie usługi pierwszeństwa wejścia na pokład pozwala pasażerowi zająć miejsce w priorytetowej kolejce i uniknąć długiego czekania.
Niektóre tanie linie lotnicze (np. Ryanair i Wizz Air) w ramach wspomnianej usługi, dodatkowo umożliwiają zabranie ze sobą dodatkowego bagażu podręcznego. Nie jest to jednak regułą, więc za każdym razem przed wykupieniem pierwszeństwa należy sprawdzić, co zawiera ta usługa.
Usługę pierwszeństwa wejścia na pokład możesz wykupić w trakcie rezerwowania biletu lub dokupić później w Twoim koncie eSky. W przypadku, gdy nie masz konta, załóż je i zaimportuj swoją rezerwację. Aby to zrobić, wpisz numer rezerwacji we wskazane pole i kliknij „Dodaj rezerwację”.
Pamiętaj: Zaimportowanie rezerwacji do Twojego konta działa tylko w przypadku rezerwacji dokonanych na ten sam adres e-mail, na który zostało założone Twoje konto.
Aby uzyskać natychmiastowy dostęp do konta, warto korzystać z aplikacji mobilnej eSky.
Limity bagażowe są ustalane przez poszczególne linie lotnicze. Oznacza to, że najlepiej upewnić się, jak duży bagaż możemy ze sobą zabrać za każdym razem przed zakupem biletu lotniczego.
Szczegóły na temat zakupionego bagażu znajdziesz w Twoim bilecie elektronicznym, w sekcji „Bagaż". Dotyczą one każdego pasażera z osobna. Sprawdzisz je również na Twoim koncie eSky. Po zalogowaniu się wybierz „Moje rezerwacje” i przejdź do sekcji „Podróżni". Każdy z podróżujących ma przypisany przysługujący mu bagaż.
Pamiętaj: Jeśli bagaż był dokupowany później niż bilet, aktualne informacje znajdziesz na Twoim koncie eSky. Jeśli nie masz konta, załóż je i zaimportuj rezerwację. Aby to zrobić, wpisz numer rezerwacji we wskazane pole i kliknij „Dodaj rezerwację”. Dla wygody zainstaluj aplikację mobilną eSky.
Sposób płatności wybierasz w formularzu rezerwacji. Swoją rezerwację możesz opłacić na wiele popularnych sposobów: za pomocą karty płatniczej lub kredytowej, szybkich płatności lub odroczyć płatność do 30 dni albo rozłożyć ją na raty.
Dziesięciocyfrowy numer rezerwacji eSky znajdziesz na swoim bilecie, który wysłaliśmy Ci w e-mailu z tytułem: „Twój bilet elektroniczny”. Jeśli nie możesz go znaleźć, sprawdź Twoje konto lub zajrzyj do folderu SPAM i upewnij się, jaki e-mail został podany podczas rezerwacji.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, czy możesz zrezygnować z biletu i dostać zwrot pieniędzy, skorzystaj z formularza kontaktowego lub sprawdź opcję zwrotu w Twoim koncie.
W większości tanich linii lotniczych (w tym Ryanair, Wizz Air, easyJet) zwrot zakupionego biletu jest niemożliwy. Linie w warunkach rezerwacji zaznaczają, że ich bilety są bezzwrotne.
W przypadku rejsowych linii lotniczych (np. LOT, Lufthansa, Air France) możliwość zwrotu biletu jest określona w warunkach taryfy.
Status rezerwacji możesz sprawdzić na jeden lub dwa sposoby. Wybór sposobu zależy od tego, czy kontaktuje się z Tobą eSky, czy bezpośrednio linia lotnicza (dowiedz się więcej o rezerwacjach eSky obsługiwanych przez linie). Odpowiednią informację znajdziesz w przesłanym przez nas e-mailu z biletem lotniczym.
Gdy jest w nim zawarta treść: „Aktualne informacje dotyczące Twojej rezerwacji możesz sprawdzić tutaj” - Twoją rezerwację obsługuje eSky. Jeżeli Twoją rezerwację obsługuje bezpośrednio linia lotnicza, w otrzymanej wiadomości przeczytasz: „Aktualne informacje rozkładowe znajdziesz na stronie linii lotniczej”.
Pamiętaj: Tanie linie lotnicze, w przeciwieństwie do linii rejsowych (jak LOT czy Lufthansa) nie utrzymują bezpośrednich kontaktów z innymi partnerami, np. wyszukiwarkami lotów czy serwisami sprzedaży usług turystycznych takimi jak eSky w sprawie obsługi ich użytkowników. Dlatego osoby rezerwujące w eSky bilety tanich linii, są obsługiwane bezpośrednio przez przewoźników.
Aktualny status rezerwacji lotniczych, hotelowych i pakietów Lot+Hotel znajdziesz w zakładce „Moje rezerwacje” w Twoim koncie eSky. Jeśli nie masz konta, załóż je i zaimportuj rezerwację. Aby to zrobić, wpisz numer rezerwacji we wskazane pole i kliknij „Dodaj rezerwację”.
Pamiętaj: Zaimportowanie rezerwacji do Twojego konta działa tylko w przypadku rezerwacji dokonanych na ten sam adres e-mail, na który zostało założone Twoje konto.
Dla wygody zainstaluj aplikację mobilną eSky. Pozwoli Ci ona na natychmiastowy dostęp do Twojego konta i rezerwacji.
W przypadku jakichkolwiek zmian w rozkładzie lub odwołania lotu prześlemy także informację na Twój adres e-mail. Zalecamy sprawdzenie rozkładu swojego lotu w Twoim koncie eSky na 12 godzin przed planowaną godziną wylotu i śledzenie wiadomości przychodzących na adres e-mail podany w trakcie rezerwowania biletów.
Aktualny status rezerwacji sprawdzisz na stronie linii lotniczej, logując się za pomocą danych przekazanych przez linię. W przypadku zmian rozkładowych lub odwołania lotu otrzymasz taką informację bezpośrednio od linii lotniczej na adres e-mail podany w trakcie rezerwacji. Zalecamy sprawdzenie rozkładu swojego lotu na stronie linii na 12 godzin przed planowaną godziną wylotu i śledzenie wiadomości przychodzących na adres e-mail podany w trakcie rezerwowania biletów.
Sposób, w jaki możesz zarządzać rezerwacją, zależy od tego, czy obsługuje ją eSky, czy bezpośrednio linia lotnicza (odpowiednią informację znajdziesz w e-mailu z biletem lotniczym (dowiedz się więcej o rezerwacjach eSky obsługiwanych przez linie).
Gdy jest w nim zawarta treść: „Aktualne informacje dotyczące Twojej rezerwacji możesz sprawdzić tutaj” - Twoją rezerwację obsługuje eSky. Jeśli w otrzymanej wiadomości przeczytasz: „Aktualne informacje rozkładowe znajdziesz na stronie linii lotniczej” - Twoją rezerwację obsługuje bezpośrednio linia lotnicza.
Pamiętaj: Tanie linie, w przeciwieństwie do linii rejsowych (jak LOT czy Lufthansa) nie utrzymują bezpośrednich kontaktów z innymi partnerami, np. wyszukiwarkami lotów czy serwisami sprzedaży usług turystycznych takimi jak eSky w sprawie obsługi ich użytkowników. Dlatego osoby rezerwujące w eSky bilety tanich linii są obsługiwane bezpośrednio przez przewoźników.
Jeśli nie masz konta, załóż je i zaimportuj rezerwację. Aby to zrobić, wpisz numer rezerwacji we wskazane pole i kliknij „Dodaj rezerwację”.
Pamiętaj: Zaimportowanie rezerwacji do Twojego konta działa tylko w przypadku rezerwacji dokonanych na ten sam adres e-mail, na który zostało założone Twoje konto. Więcej na temat Twojego konta dowiesz się z naszego artykułu.
Jeżeli chcesz zarezerwować konkretne miejsce w samolocie, np. przy oknie, z dodatkowym miejscem na nogi lub tuż obok współpasażerów, możesz je wykupić w trakcie rezerwacji biletu w eSky (opcja dostępna tylko dla wybranych linii) lub kontaktując się z nami za pomocą formularza kontaktowego. W przypadku korzystania z formularza prześlij nam informację najpóźniej 24 godziny przed wylotem.
Systemy rezerwacyjne linii lotniczych przydzielają miejsca w samolocie losowo, więc w przypadku lotu ze współpasażerami, trzeba się liczyć z rozsadzeniem (jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdy samolotem podróżuje dziecko ze swoim opiekunem). Aby uniknąć takich niedogodności, warto wykupić wybrane miejsca w samolocie.
Rezerwacja jest płatna, a jej cena uzależniona od linii lotniczej oraz rodzaju wskazanego miejsca. W odpowiedzi na Twoje zgłoszenie prześlemy informację o dostępności wybranych miejsc oraz o cenie.
Koszt usługi waha się pomiędzy 19 zł a 110 zł za osobę (za każdy odcinek lotu).*
Pamiętaj: Liczba wolnych miejsc w samolocie zmienia się dynamicznie i wybrane miejsca mogą być niedostępne.
* Ceny są ustalane przez linie lotnicze i mogą się zmieniać, a podane kwoty mają charakter orientacyjny.
Pierwszeństwo wejścia na pokład możesz kupić w trakcie rezerwacji biletu lub dokupić później — do 48 godzin przed wylotem.
Aby to zrobić, wybierz odpowiednią opcję w zakładce "Moje rezerwacje" w Twoim koncie eSky. W przypadku, gdy nie masz konta, załóż je i zaimportuj rezerwację. Aby to zrobić, wpisz numer rezerwacji we wskazane pole i kliknij „Dodaj rezerwację”.
Pamiętaj: Zaimportowanie rezerwacji do Twojego konta działa tylko w przypadku rezerwacji dokonanych na ten sam e-mail, na który zostało założone Twoje konto.
Dodatkowo możesz zainstalować aplikację mobilną eSky, by mieć jeszcze łatwiejszy dostęp do rezerwacji.
Pamiętaj: Usługa pierwszeństwa wejścia na pokład jest limitowana i może być niedostępna.
Przykładowe warunki zakupu i skorzystania z usługi:
* Ceny są ustalane przez linie lotnicze i mogą się zmieniać. Podane kwoty mają charakter orientacyjny.
Jeżeli Twoją rezerwację obsługuje eSky, sprawdź rozkład w Twoim koncie eSky na 12 godzin przed planowaną godziną wylotu i śledź wiadomości przychodzące na e-mail podany w trakcie rezerwowania biletów. Jeżeli zmieni się godzina lotu, wyślemy Ci wiadomość zatytułowaną: "WAŻNE! Zmiana rozkładowa, bilet lotniczy [nr Twojej rezerwacji]". Nowy bilet ze zmienionymi godzinami lotu oraz wszystkie niezbędne informacje także wyślemy e-mailem na adres podany podczas rezerwacji.
Informacje o zmianie godziny lotu w Twoim koncie znajdziesz w zakładce „Moje rezerwacje". W przypadku, gdy nie masz konta, załóż je i zaimportuj rezerwację. Aby to zrobić, wpisz numer rezerwacji we wskazane pole i kliknij „Dodaj rezerwację”.
Pamiętaj: Zaimportowanie rezerwacji do Twojego konta działa tylko w przypadku rezerwacji dokonanych na ten sam adres e-mail, na który zostało założone Twoje konto.
Dla wygody warto korzystać z aplikacji mobilnej eSky.
Jeżeli Twoją rezerwację obsługuje linia lotnicza
Wszystkie informacje o zmianach w rozkładach lotów otrzymasz bezpośrednio od linii lotniczej na adres e-mail podany w trakcie rezerwacji biletu. Aktualny rozkład lotów znajdziesz także na stronie linii. Zalecamy sprawdzenie rozkładu swojego lotu na stronie linii na 12 godzin przed planowaną godziną wylotu i śledzenie wiadomości przychodzących na adres e-mail podany w trakcie rezerwowania biletów.
Jeżeli nie wiesz, kto obsługuje Twoją rezerwację: sprawdź to w przesłanym przez nas e-mailu z biletem lotniczym. Gdy jest w nim zawarta treść: „Aktualne informacje dotyczące Twojej rezerwacji możesz sprawdzić tutaj” - Twoją rezerwację obsługuję eSky. Jeśli w otrzymanej wiadomości przeczytasz: „Aktualne informacje rozkładowe znajdziesz na stronie linii lotniczej” - Twoją rezerwację obsługuje bezpośrednio linia lotnicza.
Więcej informacji na temat rezerwacji obsługiwanych przez linie lotnicze znajdziesz w naszym artykule.
Jeśli potrzebujesz informacji o statusie rezerwacji, ale nie możesz znaleźć jej potwierdzenia, skorzystaj z zakładki „Moje rezerwacje" w Twoim koncie. Znajdziesz tam wszystkie informacje związane z Twoją podróżą. Jeśli nie nie masz konta, załóż je i zaimportuj rezerwację. Aby to zrobić, wpisz numer rezerwacji we wskazane pole i kliknij „Dodaj rezerwację”.
Pamiętaj: Zaimportowanie rezerwacji do Twojego konta działa tylko w przypadku rezerwacji dokonanych na ten sam adres e-mail, na który zostało założone Twoje konto.
Dla wygody zainstaluj też aplikację mobilną eSky.
Potwierdzenie przesyłamy również w e-mailu, który otrzymasz po zarezerwowaniu biletu. Jeśli nie możesz znaleźć tej wiadomości w swojej skrzynce odbiorczej, sprawdź folder SPAM i upewnij się, czy podany w trakcie rezerwacji adres e-mail był prawidłowy. Możesz też wysłać ponownie e-mail z biletem za pomocą formularza na naszej stronie.
Twoje plany się zmieniły i nie możesz skorzystać z wykupionych biletów lotniczych? Niestety, dobrowolna zmiana terminu lub rezygnacja z lotu i odzyskanie pieniędzy nie zawsze są możliwe.
W przypadku, gdy chcesz zrezygnować z podróży lub zmienić jej datę, skontaktuj się z nami za pomocą zakładki „Moje rezerwacje” w Twoim koncie eSky (jeśli nie posiadasz konta, załóż je i zaimportuj rezerwację, a następnie pobierz aplikację mobilną eSky, by uzyskać natychmiastowy dostęp do rezerwacji). To, czy możesz zwrócić bilet lub zmienić datę podróży zależy od linii lotniczej oraz wykupionej taryfy. Większość linii nie zezwala na rezygnację z podróży i zwrot środków za bilet. W przypadku chęci zmiany terminu lotu, większość linii zezwala na to, ale za dodatkową opłatą (w przypadku droższych taryf wprowadzenie takiej zmiany może być bezpłatne). Ponadto linie lotnicze zazwyczaj nie zwracają różnicy, jeśli cena biletu po zmianie jest niższa niż pierwotna.
Dowiedz się więcej o rezygnacji z podróży i zwrocie biletu lotniczego – tutaj.
Jeśli masz pewność, że w trakcie zakładania rezerwacji podany został zły e-mail, np. pojawiła się w nim literówka, skontaktuj się z nami telefonicznie w celu dokonania zmian:
Numer telefonu: +48 32 728 30 00.
Infolinia jest czynna
Od poniedziałku do piątku w godz.: 6:00-22:00
W weekendy i święta w godz.: 09:00-17:00
Możesz również zgłosić zaistniały błąd za pomocą formularza kontaktowego.
Jeśli chcesz zmienić lub poprawić dane pasażera, skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.
Dużo zależy od tego, czy chcesz zmienić dane, czy tylko nieznacznie je poprawić:
Zmiana danych na bilecie, np. przepisanie biletu na inną osobę — większość linii lotniczych nie zezwala na zmianę danych na bilecie.
Poprawa błędnych danych, np. literówek w imieniu i nazwisku — zwykle jest możliwa, jednak jej zakres oraz cena zależy od danej linii lotniczej.
Wszystkie błędne informacje, które znajdują się na bilecie, takie jak:
należy niezwłocznie zgłosić. Sprawdzimy możliwość poprawy wymienionych błędów, przekażemy informacje o ewentualnych kosztach oraz skontaktujemy się z liniami w tej sprawie.
Pamiętaj: Brak polskich znaków na bilecie nie jest błędem, linie lotnicze celowo ich nie używają. Na tej samej zasadzie zamieniane są litery z akcentami lub innymi znakami specjalnymi (np. č, é, ö), a także usuwane spacje i znaki przestankowe w wieloczłonowych nazwiskach.
Możliwość zmiany daty lotu zależy od linii lotniczej i zwykle wiąże się z dodatkowymi opłatami.
Potem skontaktujemy się z linią i wrócimy do Ciebie z informacjami, czy zmiana będzie możliwa, jaka będzie jej cena i co jeszcze trzeba zrobić, żeby wprowadzić zmianę.
Część tanich linii lotniczych umożliwia zmianę, ale należy za nią zapłacić (w zależności od linii może to być nawet 800 zł), z kolei niektóre linie rejsowe umożliwiają to tylko w ramach droższych taryf. Opłata za zmianę jest naliczana za każdą osobę i za każdy z lotów, które znajdują się w rezerwacji. Jeśli koszt nowych biletów jest wyższy, to trzeba zapłacić za różnicę w cenie. Jeśli jest niższy, to linie nie zwracają tej różnicy.
W niektórych przypadkach pobieramy opłatę serwisową w wysokości 85,60 zł (za każdego pasażera) i wliczamy ją w ostateczny koszt zmiany. Poinformujemy Cię o tym przed podjęciem ostatecznej decyzji.
Aby otrzymać fakturę za rezerwację w eSky, zaznacz opcję "Chcę otrzymać fakturę VAT" w trakcie rezerwacji biletu lotniczego lub noclegu. To jedyna możliwość, by zgłosić chęć otrzymania faktury za usługi zakupione u nas.
Fakturę prześlemy Ci na podany adres e-mail. Jeżeli nadal czekasz na fakturę, skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.
Nie wiesz, czy udało Ci się opłacić rezerwację lub czekasz na jej sfinalizowanie? Sprawdzisz to w łatwy i szybki sposób w zakładce „Moje rezerwacje” w Twoim koncie eSky. Jeśli nie masz konta, załóż je i zaimportuj rezerwację. Aby to zrobić, wpisz numer rezerwacji we wskazane pole i kliknij „Dodaj rezerwację”.
Pamiętaj: Zaimportowanie rezerwacji do Twojego konta działa tylko w przypadku rezerwacji dokonanych na ten sam adres e-mail, na który zostało założone Twoje konto.
Łatwy i szybki dostęp do Twojego konta uzyskasz dzięki aplikacji mobilnej eSky.
Jeżeli wolisz, możesz zapytać o status rezerwacji przy pomocy formularza kontaktowego lub zadzwonić na naszą infolinię: +48 32 728 30 00.
Infolinia jest czynna:
Od poniedziałku do piątku w godz.: 6:00-22:00
W weekendy i święta w godz.: 09:00-17:00
Zmiana danych nabywcy (nie pasażera!) jest możliwa do 30 dni po kupieniu biletu lub rezerwacji noclegu, choć nie we wszystkich przypadkach. Umożliwiamy zmianę danych:
Nie ma możliwości zmiany danych z firmy na inną firmę lub z firmy na osobę fizyczną.
Jeśli chcesz zmienić dane nabywcy biletu na fakturze, skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.
Certyfikat ubezpieczenia jest dokumentem finansowym równoznacznym fakturze. Z tego powodu nie wystawiamy faktury za ubezpieczenie. Certyfikat znajdziesz wraz z biletem w e-mailu zatytułowanym „Twój bilet elektroniczny”. Jeśli nie możesz go znaleźć, sprawdź Twoje konto lub zajrzyj do folderu SPAM i upewnij się, jaki e-mail został podany podczas rezerwacji.
Kwota zwrotu zależy od tego, jakie usługi zostały zakupione wraz z biletem i jaką decyzję w sprawie kwoty zwrotu podjęła linia lotnicza. Wspomniana kwota nie obejmuje m.in. opłaty serwisowej i dodatkowych usług zakupionych w eSky.
W niektórych przypadkach linie lotnicze zwracają pieniądze za odwołane rezerwacje w kilku częściach np. w odniesieniu do konkretnych pasażerów, jeśli rezerwacja składała się z biletów dla większej liczby osób, czy też zawierała usługi dodatkowe linii lotniczej, np. dodatkowy bagaż, rezerwację miejsc itp.
Dowiedz się więcej o tym, co obejmuje kwota zwrotu.
Zgodnie z Ustawą o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych zwrot pieniędzy trwa do 14 dni. Pieniądze zostaną zwrócone tą samą metodą, którą dokonano płatności. Po zleceniu zwrotu prześlemy Ci e-mail z wszystkimi szczegółami.
eSky Wallet to elektroniczny portfel, dzięki któremu możesz dostać w ramach akcji promocyjnych pieniądze do wykorzystania w eSky lub szybki zwrot za niewykorzystaną rezerwację lotniczą.
Można skorzystać z niego jedynie po otrzymaniu od nas wiadomości z opcją wyboru tej formy zwrotu lub dzięki uczestnictwu w akcjach promocyjnych.
Dowiedz się więcej na temat eSky Wallet.
Nie widzisz tu swojego pytania?
Godziny pracy
Poniedziałek - Piątek: 06:00 - 22:00
Staramy się odpowiadać najszybciej, jak to możliwe.